Kahramanmaraş-Göksun Yolu Açılış Töreni’nde Yaptıkları Konuşma

07.11.2020

Sevgili Kahramanmaraşlılar,

Kıymetli Misafirler,

Değerli Kardeşlerim,

Sizleri bir kez daha en kalbi duygularımla, muhabbetle, hürmetle selamlıyorum. Buradan tüm Kahramanmaraş’a, merkezde, ilçelerde, köylerde yaşayan tüm Edelere selam ve sevgilerimi gönderiyorum.

Kahramanmaraş’ta olmaktan, sizlerle hasret gidermekten büyük bir memnuniyet duyuyorum. Sevginiz, ahde vefanız, hayır dualarınız için her birinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

Bugün bizi büyük bir aşkla bağrına basan Kahramanmaraşlı kardeşlerime buradan şükranlarımı sunuyorum. Biz Kahramanmaraş’ı özlemişiz, anlaşılan Kahramanmaraş da bizi özlemiş. Biz hep birlikte tarihiyle, kültürüyle, medeniyet değerleriyle büyük bir ülkenin vatandaşlarıyız, aynı zamanda biz büyük hayalleri ve hedefleri olan bir ülkeyiz. Bu hedeflere ulaşma noktasında elbette yaptıklarımız, son 18 yılda başardıklarımız önemlidir, ama asla yeterli değerlidir. Üstat Necip Fazıl, devler gibi eserler bırakmak için karıncalar gibi çalışmak lazım, diyor. Biz de şehit kanlarıyla sulanmış bu aziz topraklarda dev gibi eserler bırakmak için karınca gibi durmaksızın, yorulmaksızın çalışıyoruz.

İl kongrelerimiz vesilesiyle şehirlerimizi ziyaret ederken, aynı zamanda tamamlanan projelerimizin de resmi açılışlarını gerçekleştiriyoruz. Geçen hafta Samsun’da ülkemizin en büyük demir yolu modernizasyon çalışması olan Samsun-Sivas rehabilitasyon projesinin açılışını yaptık. Önceki hafta toplam bedeli 1 milyar 600 milyon lirayı aşan kamu ve özel sektör yatırımını Malatya’mızla özellikle buluşturduk. Şırnak ziyaretimizde toplam yatırım tutarı 3,5 milyar lirayı geçen yüzlerce hizmeti şehrimizin istifadesine sunduk. Ülkemizin dört bir yanında barajların, fabrikaların, hastanelerin, sağlık ve üretim tesislerinin, yolların, tünellerin açılışlarını gerçekleştirdik, gerçekleştiriyoruz. Bugün de Kahramanmaraş’ta sadece şehrimizin ve bölgemizin değil tüm Türkiye’nin gurur abidesi olacak bir eserin açılış heyecanını yaşıyoruz. Önceki yıllarda inşası biten bölümleri peyderpey trafiğe açılan Kahramanmaraş-Göksun yolunun tamamını bugün resmen hizmete açıyoruz.

Bu proje, Güneydoğu Anadolu’yu, İç Anadolu’yu ve Karadeniz’i birbirine bağlayan güzergâh üzerinde yer alan stratejik bir yatırımdır. Toplam 64,1 kilometre uzunluğundaki bu yolda 11 adet çift tüp tünel, iki adet viyadük, 3 adet köprü ve 6 adet köprülü kavşak bulunuyor. Bu tünel ve viyadüklere ülkemizin kültür ve sanat hayatına eşsiz katkılarda bulunan Kahramanmaraşlı güzel insanlarımızın ismini vermek istedik. Hepsi de Kahramanmaraş’ın bereketli ikliminde yetişen Ali Kutlay’ın, Aşık Mahsuni Şerif’in, Hayati Vasfi Taşyürek’in, Abdurrahim Karakoç’un, Bahattin Karakoç’un, Cahit Zarifoğlu’nun, Alaeddin Özdenören’in, Akif İnan’ın, Rasim Özdenören’in, Erdem Beyazıt’ın, Nuri Pakdil’in, Sezai Karakoç ve Necip Fazıl Kısakürek’in isimlerini yol üzerindeki tünel ve viyadüklere verdik. Yedi güzel adamın yanına Kahramanmaraş’ın diğer güzel şairlerini de ekleyerek yolumuzu daha da güzelleştirdik. Bu kadar şairin ismini taşıyan yolun adının da Edebiyat Yolu olması kadar tabii bir şey olamaz. Evet, Kahramanmaraş-Göksun arasındaki bu yolun ismini Edebiyat Yolu olarak belirledik.

Bu vesileyle, dar-ı bekaya uğurladığımız Kahramanmaraşlı tüm şairlerimizi, yazarlarımızı, gönül insanlarımızı rahmetle yad ediyorum, ruhları için el Fatiha.

Hayatta olan, kültür ve sanat erbabımıza Allah’tan hayırlı, sağlıklı ömürler diliyorum. Gençlerimizin bu yolu kullandıkça, bu tünellerden, viyadüklerden geçtikçe, onlardan ilham almalarını temenni ediyorum.

Kahramanmaraş-Göksun arasındaki 80 kilometrelik mesafe 80 dakikada geçilebiliyordu. Şimdi bu yolun mesafesini 15.9, yani 16 kilometre kısaltarak 64 kilometreye, seyahat süresini de 39 dakika düşürerek 41 dakikaya indirdik, böylece sadece zamandan 75 milyon lira ve akaryakıttan 55 milyon lira olmak üzere yıllık toplamda 130,3 milyon lira tasarruf ediyoruz.

Edebiyat Yolu, Kayseri-Kahramanmaraş-Gaziantep devlet yolu ile bütünleşiyor. Böylece hem doğu-batı, hem de kuzey-güney aksının birleştiricisi oluyor. Bu proje transit trafik ve turizm hareketliliğinde sağlayacağı artışla bölgenin sosyal ve ekonomik gelişimine büyük katkı sunacak. Toplam yatırım bedeli 4 milyar 671 milyon lirayı bulan eserin Kahramanmaraş’ı çok farklı bir konuma taşıyacağına inanıyorum.

Değerli Misafirler,

Tarihiyle, kültürüyle, yiğitleriyle Kahramanmaraş bize hep ilham vermiş bir şehirdir. İstiklalimizin, bağımsızlığımızın, hür bir millet oluşumuzun öncülerinden olan bu şehrin tarihimizde çok özel bir yeri, aziz bir hatırası vardır. İşgale karşı Maraş’ta tutuşturulan bağımsızlık aşkı Sütçü İmam’ın şahsında sembolleşen kahramanlık milletimizin yolunu aydınlatmıştır. Millete ve ülkeye hizmet mücadelemizde kadro olarak biz de her zaman Kahramanmaraşlı kardeşlerimizin gayretinden, samimiyetinden güç aldık. Son 18 yılda girdiğimiz tüm kritik süreçlerde Edelerin desteği ve duasını daima yanımızda bulduk. Bize güvendiniz, bize inandınız, mücadelemizde bizi yalnız bırakmadınız. Biz de sizin o güveninizi, o teveccühünüzü boşa çıkarmamak, sizlere mahcup olmamak için gecemizi gündüzümüze kattık.

Engellere aldırmadık, zorluklar karşısında yılmadık, önümüzü kesmeye çalışanlara asla boğun eğmedik. İçeride vesayetin temsilcilerinin, dışarıda Türkiye düşmanlarının sabotajlarına rağmen yaptığımız okullarla, açtığımız üniversitelerle, inşa ettiğimiz yollarla, konutlarla,  tüneller, barajlarla şehirlerimizin çehresini değiştirdik. Eğitimi, sağlığı, adalet ve emniyeti güçlendirerek, ekonomiyi, ihracatı, üretimi büyüterek, ülkemizin gücüne güç, itibarına itibar katarak, hamdolsun Türkiye’ye çağ atlattık. Kimsenin kökenine, meşrebine, farklılıklarına bakmadan bu ülkenin tüm renklerini aynı samimiyetle kucakladık. 83 milyonun her bir ferdine aynı sevdayla, aynı heyecanla hizmet ettik. Biz bu ülkenin sadece güneyini, batısını, birileri gibi sahillerini değil, 780 bin kilometrekarenin her bir karışını, her bir çakıl taşını seviyoruz. Biz milletimize bakınca farklılıkları değil, yüreği Anadolu coğrafyası kadar büyük 83 milyonluk bir aile görüyoruz. Bizim kalbimize bu ülkenin her bir köşesinde yaşayan insanımıza yetecek kadar büyük bir Türkiye sevdası bulunuyor.

Açıkçası elini vicdanına koyan herkes, 2002’yle bugünü mukayese ettiğinde şu gerçeği çok net bir şekilde kabul ediyor: 18 yıl öncesine göre Türkiye daha dengeli bir yapıya kavuşmuş, illerimiz arasındaki hizmet ve altyapı farkı büyük oranda ortadan kalkmıştır. Bugün Türkiye’nin batısında ne varsa doğusunda da aynısı vardır. Ankara’da ne varsa hamdolsun Edirne’de de, Hakkari’de de o vardır. İzmir’deki, Antalya’daki, İstanbul’daki kardeşlerimiz hangi imkânlara sahipse, Adıyaman’daki, Adana’daki, Antep’teki, Kahramanmaraş’taki vatandaşlarımız da aynı imkânlara sahiptir. Sağlık hizmetlerinde, eğitimde, ulaşımda, sosyal yardımlarda Cumhuriyet tarihinin en eşitlikçi tablosuna bizim dönemimizde kavuşmuştur. En batıdan en doğuya, en kuzeyden en güneye kadar her yere ulaştık. Yatırımlarımızla sadece adaletsizlikleri gidermedik, aynı zamanda milletimizin birlik ve beraberliğini, kardeşliğini de büyüttük. 83 milyonun her bir ferdinin devletine yeniden güvenmesini, inanmasını sağladık. Allah’a hamdolsun, tüm bunları da sadece 18 yıl gibi çok kısa bir sürede gerçekleştirdik. İnşallah önümüzdeki dönemde ülkemizi açılışını yaptığımız Edebiyat Yolu gibi nice eserlerle buluşturmayı sürdüreceğiz.

Bu düşüncelerle sözlerime son verirken, bu yolun ülkemize ve şehrimize kazandırılmasında emeği geçen Bakanlığımızı, yüklenici firmaları, mühendisinden işçisine herkesi tebrik ediyorum.

Yeniden buluşmak, yeniden kucaklaşmak dileğiyle sizleri Allah’a emanet ediyor, hepinizi sevgiyle, saygıyla selamlıyorum. Unutmayın, yol medeniyettir ve inşallah bugün işte böyle güzel bir medeniyet unsurunun adımlarını atıyoruz, hayırlı olsun.

Evet, şu anda tünellerimizi, viyadüklerimizi, inşallah tüm kavşak düzenlemelerimizi açıyoruz. Sadece tabi Kahramanmaraş’a değil tüm milletimize hayırlı olsun diyoruz, ya Allah, Bismillah.